Muchomor na szczęście od Maxa i Elli :)

Jak już zapewne dobrze wiecie wraz z listem od Maxa i Elli dostaliśmy nowy darmowy przedmiot. Jest to sporych rozmiarów ozdobny muchomor.
Ja kiedy dostałem tego muchomora, to powiem wam byłem bardzo zdziwiony. Muchomor kojarzy mi się z zatruciami i śmiercią :(

Czyżby miał też inne właściwości?
- pomyślałem drapiąc się po głowie.
Szybko przejrzałem swoją biblioteczkę i sprawdziłem w Panfunecie.
Już po chwili wiedziałem wszystko na temat muchomora.

Oczywiście jest to grzyb trujący i trzeba się go wystrzegać!
Ale muchomor ma też inna właściwość i to raczej nieznaną.
Biało-czerwone muchomory (łac. Amartio muscaria) w Europie Środkowej uznawane były za symbol szczęścia.
Szamani z tych regionów stosowali muchomory jako środek halucynogenny w swoich magicznych praktykach.
Muchomor oznaczał jeszcze kilkadziesiąt lat temu szczęście.
Stąd też kartki świąteczne z czerwonym grzybkiem i ozdoby w kształcie muchomorków na choinkach, które można jeszcze znaleźć w wielu domach.
Muchomor "na szczęście" ma takie same właściwości jak czterolistna koniczyna, królicza łapka czy kominiarz.
Kto chce wierzyć niech wierzy. Kto nie wierzy to jego sprawa. Ja postawiłem swojego muchomora na środku chatki i zaraz wytypuje kolejne mundialowe mecze. Może tym razem będzie jeszcze lepiej :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Kapi1000 w Krainie Panfu © 2020 | Przeróbka szablonu wykonana przez Adika